środa, 15 października 2014

Matka matce wilkiem

Obrazek pochodzi z http://www.tapeta-wilki-snieg-walka.na-pulpit.com/

Na formach internetowcach i grupach "wsparcia" na fecebook'u panuje niepokojąca tendencja, gdy tylko pojawia się temat mleka modyfikowanego (czy ogólnie żywienia niemowląt), jak i leczenia, nietypowych metod wychowawczych czy form spędzania wolnego czasu, w matki jakby diabeł wstępuje i zamiast służyć wzajemnie radą i doświadczeniem, rzucają się sobie do gardeł, ubliżają i poniżają. Dla nich albo jesteś przykładną matką polką albo tą gorszą, wyrodną. I smuci mnie, że tak sprawa stoi. Bywałam na takich forach, chłonęłam wszelką wiedzę, ale nie mogłam patrzeć już na te babskie wojny (takie bywają najokrutniejsze) i zdecydowałam się opuścić to jakże SZANOWNE zgrupowanie wszystkowiedzących mam.

Każda z Nas ma prawo wychowywać własne dziecko jak chce, po swojemu. Nikt nie może nam narzucać swojego zdania i krytykować za nasze decyzje, niektóre nawet od nas niezależne. Należy Nam się szacunek. My kobiety, my matki powinnyśmy sobie pomagać szczególnie. Wystarczy, że pod górkę często miewamy przez naszych partnerów, teściowe i teściów, rodziców. Wystarczy,  że same sobie utrudniamy życie próbując dorównać niedoścignionym wzorcom, że zawsze wymagamy od siebie coraz więcej i więcej.

Ja, kiedy zadaję pytanie, chcę tylko uzyskać odpowiedź, a nie obrywać za światopogląd lub inne metody wychowawcze niż odbiorca pytania. Nie chcę też oglądać cudzych kłótni na forum publicznym, tak się tego nie załatwia, internet nie jest miejscem na tego typu zachowania.

Nie bądźmy jak wilki, a jak wilczyce, które chcą wykarmić swoje młode i pomagają sobie wzajemnie. (Tak to sobie wyobrażam.)


Zdjęcie pochodzi z http://nauka.wiara.pl/


7 komentarzy:

  1. Zgadzam się w 100%. Tak samo konentarze i porównywanie dzieci: Jak to śpisz z dzieckiem?! Za chłodno go ubrałaś! /Czemu go nie dokarniasz? Itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze to ujęłaś, piszę bloga i próbuję nie pouczać nikogo. Debiutuję w roli Mamy, wiem że nic nie wiem, wielu rzeczy nauczyłam się od blogujących wspaniałych Mam. Nie jestem idealna, ale staram się być najlepszą Matką dla Mojej Córki... Nie rozumiem, jak ktoś kto mnie nie zna ocenia mnie i poucza. Każda Matka jest Inna i powinnyśmy czerpać z tej wyjątkowości a nie sobie dokuczać. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam pod mój nowy adres www.muminpatchwork.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszamy do wyrażenia swojego zdania :)